۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ اسفند   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ اسفند   
برگزاری کلاس های آنلاین
با توجه به گسترش بحران کرونا و تعطیلی دانشگاه های کشور، دانشگاه علوم پزشکی کرمان در یک اقدام عاجل و هماهنگ شده از طریق حوزه معاونت آموزشی و با مشارکت کلیه دانشکده های دانشگاه اقدام به برگزاری کلاس های جایگزین برای کلاس های حضوری خود نمود. 
مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، به عنوان یکی از مراکز معتبر آموزش مجازی در کشور، تحت نظارت معاونت آموزشی دانشگاه این اقدام را از نظر اجرایی مدیریت و پشتیبانی کرد. 
با بهره گیری از سامانه اسکای روم و ادوب کانکت، از تاریخ 11 اسفند ماه لغایت 25 اسفند ماه بالغ بر 465 کلاس در بیش از 670 نشست اختصاصی برگزار شد که مجموع مدت زمان برگزاری کلاس ها بالغ بر 850 ساعت و حدود 24 هزار نفر در این کلاس ها شرکت کردند. مدت زمان صرف شده برای شرکت این افراد نزدیک به 20 هزار نفر ساعت آموزشی می باشد. برای تأمین مقتضی و مکفی نیاز آموزشی دانشکده ها، با نصب مجدد سرور ادوب کانکت برای برگزاری کلاس ها به همراه سامانه اسکای روم، 41 کلاس آنلاین ایجاد و آدرس اینترنتی کلاس ها در وب سایت مرکز آموزش مجازی قرار داده شد و لینک های لازم در اختیار مسئولین و کارشناسان دانشکده ها قرار گرفت.
دکتر افشین صرافی نژاد مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاه اعلام کرد با تکیه بر زیرساخت فنی موجود در دانشگاه و نیروهای کارشناسی و بهره گیری از دو سامانه ویژه کلاس های آنلاین به عنوان بهترین جایگزین کلاسهای حضوری سازماندهی شدند و مدیریت هر کلاس به مسئولین آموزشی و فناوری اطلاعات دانشکده ها سپرده شد. راهنمای آموزشی و ابزار های لازم از طریق وب سایت مرکز آموزش مجازی در دسترس کلیه کاربران قرار داده شد و سایر نیاز های اطلاعاتی کاربران از طریق وب سایت دانشکده ها نیز در دسترس قرار گرفته است.
دکتر افشین صرافی نژاد افزود این امکان در اختیار ما هست که در سال جدید شیوه ی آموزش مبتنی با سامانه نوید را با ادغام کلاس آنلاین از طریق اسکای روم و ادوب کانکت دنبال کنیم و ابراز امیدواری کرد با مشارکت جدی تر اساتید محترم و علاقه مندی خاصی که به استفاده از ابزارهای آموزش مجازی ایجاد شده است نه تنها به توسعه این شیوه ارزشمند آموزشی منجر شود، بلکه به دلیل تأمین عدالت آموزشی همراه با آرامش روحی بودن در کنار خانواده و دسترسی بیشتر آنها به منابع آموزشی، به شکل مطلوب در یادگیری دانشجویان اثربخش باشد. 
عضو شورای آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مجازی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و حمایت مسئولین ارشد حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همراهی مسئولین و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مجازی، این تجربه مؤثر و مفید، با سرعت قابل تعمیم به سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور باشد و با صرف هزینه اندک و کیفیت بالا، امکان برگزاری کلاسهای آنلاین همزمان برای دانشجویان و فراگیران کشور فراهم گردد.
وی همچنین از زحمات و تلاش های مستمر کارکنان محترم مرکز آموزش مجازی و همکاران محترم دانشکده ها و مراکز آموزشی دانشگاه و مدیریت و کارشناسان محترم فناوری اطلاعات دانشگاه تشکر و قدردانی نمود. 
لازم به توضیح است که مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از پنج مرکز معتبر و رسمی آموزش مجازی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور است که از سامانه اسکای روم به عنوان یک محصول فناورانه دانش بنیان و ساخت متخصصین ایرانی استفاده می‌کند.